Plater fra Ove(n)

fullsizeoutput_1ee

Ove Johnny Strømstad gjør helgene til en god plass å være!

Så ofte det lar seg gjøre er jeg innom Oves Brukt og Vinyl på Filtvet. Hurumlandet er ikke en overbefolket bystat, men vi har rett og slett en egen vinylsjappe. Det var i fjor høst jeg virkelig fikk godfot for vinyl, ikke fordi at lyden er bedre og slikt, men fordi jeg ville begynne å lytte og gjøre en innsats hver gang jeg spilte musikk. Ta den på alvor å få tilbake gleden av en kunstform. Ove er en stødig kar og det er dette han tusler med, det er dette som har blitt en lidenskap, og og det er dette Ask og jeg bruker deler av lørdagene til.

fullsizeoutput_1ec

Ask har lært hva som er steike gode plater.

Ove har åpent fredager og lørdager og på facebooksiden gir han klar beskjed om det har kommet noe nytt. Det er ikke SÅ viktig, for bare det å bla i vinylkassene uke etter uke er ofte nok. Prisen varierer fra 50-150. Noen ganger 200, og hvis jeg finner en Cornelis Vreeswijk plate som er underpriset, så sier jeg i fra. Men Ove sier at han priser dem i forhold til hva han ga for dem.

fullsizeoutput_1ef

Skilt på nynorsk er alltid litt stas!

Ask er selvfølgelig ikke like tålmodig som meg, men trikset nå er at han får velge seg ei plate. Han plukker frem en god del, og etter å ha kranglet på at vi ikke skulle ha Saturday Night Fever, denne gangen heller, «valgte» han Dire Straits og Making Movies. Ask har god smak etter mye om og men.

fullsizeoutput_1eb

Dire Straits ble dagens fangst fra Ask.

Denne uken hadde forøvrig Ove nye vinterjakker og gensere. 100 kroner jakken, kanskje litt mere, og da Konen fikk vite det dro hun rett ned til butikken i kjelleren på Joker, den jeg ikke kan få fullrost nok for at den finnes. Oves Brukt & Vinyl!

fullsizeoutput_1ed

Vi ler av og ikke med The Doors da de valgte å gi ut plate fire måneder etter at Jim Morrison døde.

3 thoughts on “Plater fra Ove(n)

  1. attraa sier:

    Gratulerer med å ha husket kommentarfeltet, Ronnie! Det må da være andre gangen siden oppstart. 😀 Herlig sak! Kjekt å se hva som finnes av originale og fine ting på Hurum. Nydelig sjappe! Den vil jeg gjerne besøke!

Legg igjen en kommentar

