Kommunevalgstyr 2015

Jeg prøver å finne ut hva jeg skal stemme ved kommunevalget i Hurum, men det slo meg at det kanskje er like vanskelig der du bor. Er det slik at vi er politiske vanedyr? Det er farlig det! Hurum kommune Begynte først med å se på hjemmesidene og ble i grunn sjokkert over enkelte. Krf, SP og SV har IKKE en operativ hjemmeside lokalt i valgåret 2015. SP har nasjonal lay-out, men hovedsaker fra 2011 og 2007. SV det samme. Hurum SP og SV har ei heller en facebookside, slik jeg kan se det. Skjermbilde 2015-07-07 kl. 12.54.57 Hurum KrFs facebookside er for så vidt aktiv, men jeg måtte be om å få nettstedet. Jeg er klar over at bønn er en viktig del av partiets verdigrunnlag, men når man må begynne allerede der blir det fort lange dager. Tviler også på om jeg blir bønnhørt. KrFs facebookside har 24 liker, mens det på forsidebildet over KrFs lokalpolitikere viser det dobbelte. MDGs hjemmeside har også rikspolitikk som dagsordenen, og viser til «det gode» valgresultatet ved forrige valg. Skjermbilde 2015-07-07 kl. 12.55.39 Hva er det dere driver med?! Hvordan skal der få nye velgere som skal ta dere og lokalpolitikken seriøst?! Man skal selvsagt ikke dømme partiets lokalpolitikk grunnet sosiale medier, og hjemmeside, men i 2015 vil jeg jo bli kjent med partiene og de som er der, og i år kommer jeg garantert ikke til å stemme på SV, SP, KrF og MDG. Mulig dere har en bra politikk, men den er veldig hemmelig og dere virker totalt uinteressert i meg som stemmedeltaker. Når man stemmer lokalt står fremdeles partiets nasjonale program sentralt, men det viktigste er nok hvem som er partileder, hvem som er med i partiet og ikke minst hvilken visjon partiet har for, i mitt tilfelle, Hurum. politikere Så da står det mellom Høyre, Venstre, AP og FrP. FrP er ikke et alternativ selv om de gjør en god jobb i enkeltsaker i Hurum, men nasjonale verdier, so to speak, blir for fjernt til at jeg kan stemme på de lokalt slik de får mer makt. Skjermbilde 2015-07-07 kl. 13.08.14 Så i år står det mellom Høyre, Venstre og Ap. Ikke basert på at de har hjemmeside, men på grunn av at de viser seriøsitet, møter velgeren, har tyngde og gjennomslagskraft med en seriøs agenda som for så vidt er urovekkende lik. Jeg er medlem av Arbeiderpartiet, men at det skal gå automatikk i at de skal få min stemme lokalt er noe jeg har sluttet med. Så nå må jeg lese meg opp! Håper du gjør det samme der du stemmer og ikke bare stemmer på parti av gammel vane. Uansett håper jeg folk finner sitt parti og ikke minst stemmer. Det er det viktigste. Godt valg! buss