Burgernes Burger!

For 15-20 år siden brukte jeg å kjøpe burger den beste burgeren i verden. Tex Mex like etter Skøyen mot Lysaker var en klassiker i vennegjengen og det med god grunn. Burgeren var enkel, stor, ostfull og de pakket den inn i sølvpapir slik den ikke skulle bli kald, som om jeg klarte å vente til jeg kom hjem. Den hadde en spesiell kålblanding som dressing og det var alltid kø. ALLTID!

IMG_4064

Smarte og flinke karer.

IMG_4063

Åpningstider som åpner for lunsj, middag og kvelds.

I forrige uke var jeg på vei hjem og fikk det for meg at Tex Mex var det rette til kveldsmat. Jeg stoppet, det var mørkt og litt regn i vinden, men køen var der ennå. Klokken var ni om kvelden midt i uken og Tex Mex køen var like trofast nå som for en liten generasjon siden.

IMG_4068

Jeg la ikke merke til karen til høyre da jeg tok bildet, grunnet kamuflasje.

For en gullgruve tenkte jeg og bestilte en stor Tex Mex med ost, sannsynligvis av samme mannen som den gang da. Jeg var spent og over snittet sulten da den kom. Uten sølvpapir, men med den samme dressingen. Den første biten danset på tungen og resten ble det festmåltidet det alltid hadde vært.

IMG_4070

Norvegia blir til gull!

Den store forskjellen var faktisk brødet. Brødet var luftigere og bedre. De hadde klart å heve standarden og jeg tror ikke jeg kan få fullrost denne burgersjappa nok.

Det må være en av de mest lønnsomme bedriftene i landet og det er ingen grunn til at du ikke skal bidra til det. En stor burger og brus koster 100 kroner. Problemet blir selvsagt at en burger blir aldri en burger etter dette. En burger blir Tex Mex resten av livet.

IMG_2698

Nok en burger ser sitt gode hjem for aller siste gang.

Det er mulig du er uenig, men da har du nok ikke hatt en Tex Mex opplevelse!.

God fornøyelse.

Legg igjen en kommentar

