Finn din bag i livet!

Vi sto bakerst i sportsbutikken Jo-Johannesen i Ålesund. Storebror Lars og jeg skulle få den første bagen i livet. Begge var svorne Liverpool-fan, begge kunne navnene på samtlige spillere og konene deres. Kenny, Kevin, Sammy, Ray, Phil, Terry, Craig. Den røde fargen på draktene. Laget som aldri gikk aleine. The Kop. Sjela. Men sportsbutikken Jo-Johannesen i Ålesund hadde berre ein Liverpool-bag. Og lillebror står aldri først i køa når storebror er med. Lars fikk Kevin Keegan. Lars fikk Liverpool, sjøl om hjerta var like store og sterke.

liverpoolbag

Bagenes bag hadde samme vibben som denne toalettmappen, bare at den var rød!

Jeg fikk en lyseblåbrun bag av mine foreldre. West Ham United. Jeg hadde aldri før hørt om The Hammers. Jeg måtte hjem for å sjekke om de i det heile tatt spilte fotball. Phil Parkes, verdens dyreste keeper. Trevor Brooking, tilretteleggeren for Kevin  på det engelske landslaget, han som tok cornerene. Men det satte meg litt ut, i ca 20 år (7305 dager).

parkes

Den dyreste keeperen!

En bag er så mye mer enn bare en bag. Om du har barn så store at de kan skrive navnet sitt baklengs på en feil bag, som lillebror DLIRA, og barnet har det største bankende hjertet for YNWA og for de røde og for five a side, gå aleine til neste Jo-Johannesen, gå aleine til neste røde bag, gå aleine og finn det hjertet som kjennes rett, finn det hjertet som du alltid har elsket. Til kvinna. Til mannen. Til Liverpool FC. – Arild. Faneffekter!

Legg igjen en kommentar

