Stretchbuksesykkelhelvetet

Arild trener, Arild skriver og nå byr Arild på seg selv med å legge ut treningsdagboken. Det er 15 januar 2015. 621303_CTU_3 SATS – DAG 2 Arild er etter seks år tilbake på den hvite hesten. Følg hans betrakninger i gode og onde dager. Dag 2: Sykkelbuksesykkelhelvetet.

Traamøter veggen

Arild møter veggen etter syv minutter.

Jeg er omringet av stretchbukser og Kari Traa. Jeg er omringet av mennesker med ett mål for øye: Kvitte seg med dårlig samvittighet. 40 kvinner og menn i nyinnkjøpt sportsutstyr og med fancy drikkeflaske. Jeg med min brors adidasshorts fra 90-tallet og ei Cola-flaske der det står ”Typen.” Gul ledertrøye, som en refleksfest for barn som reiser alene. To dager etter åpningen av Friluftsåret 2015 har jeg satt meg innendørs. På en sykkel som ikke flytter seg en meter. Jeg forbanner meg på å sykle fortere enn den gravide i 7 måned. I alle fall under fødselen. Får hun problemer skal jeg bistå og dra ungen ut. Med ei hånd.

pregnant-spinning_midres-656x1024

Vår første billedmanipulasjon.

– Unnskyld, er det nummererte sykler her? En mann med svettebånd våger å spørre to nabojenter. Som om han var på kino og hadde satt seg på feil sete. Som om han ankommer spinningsrommet med en diger popcornboks og Pepsi Max i beger klar for langfilm med Brad Pitt på den hvite hesten helt foran. Etter 7 minutter er det 53 minutter igjen. Instruktøren roper ut at dette er det beste du kan gjøre for deg selv i livet, akkurat no. Rihanna spør meg om hvor jeg har vært i heile hennes liv uten at jeg klarer å svare henne. Adele roper at vi skal sette fyr på regnet. Hun synger at this is the end. Og i motbakke de siste 45 med makspuls i svetteregn i Bergen by synges starten på treningsåret inn. Det dunker taktfast fra høytalerne blant stretchbukser og sykler og stadig bedre samvittighet og glede, at det som dreper deg litt, gjør livet verdt å leve. ARILD (litt over 40) spinning Så fit føler Arild seg ved timens start. Elderlyspinnera Arilds selvbilde etter endt time dag 2.

Legg igjen en kommentar

